top of page

Noonanhäng i Alingsås

Det blev Noonanhäng även i år, så roligt! Vi bodde på ett nygammalt ställe: Villa Plantaget. En stor röd villa med gröna knutar mitt i Alingsås. Här bodde vi på vårt allra första Noonanhäng som vi hade 2015, så många av oss kände igen sig. Som vanligt hade vi ett roligt och fullspäckat program att se fram emot.

Vi anlände till Alingsås vid tretiden på torsdagen. Jag och Benjamin hade nära till Alingsås, medan andra fick resa lite längre. Pontus reste från Malmö, Julia, Håkan och Simon från Stockholm och allra längst hade Zindra och Helena som reste ända från Piteå. Vi blev ett härligt gäng i olika åldrar. Vi bowlade på kvällen och sedan blev det en god middag tillsammans med mycket prat och skratt.

Hela fredagen var vi, och väldigt många andra, på Liseberg. Vi hade ett gäng som gillade att åka till och med de läskigaste åkattraktionerna och vi hade ett annat gäng som helst höll oss på marken. Det spelades på lyckohjul och vi vann många stjärnvinster, jag tror det blev hela sex st. Vi åt på det nya Lisebergshotellet, en fantastisk god buffé med smaker från hela världen.

På fredag åkte vi mot Trollhättan för att besöka Saabmuseet. Vi fick lära oss Saabs bilhistoria från början 1947, när de lanserade den första Saabbilen, till slutet 2011, när Saab gick i konkurs. Hela museet var fullt med fina gamla bilar. Bredvid museet låg Innovatum science center där fick man testa på lite av varje. Kul, tyckte vi.

Senare på kvällen när vi kommit tillbaka tog vi en liten promenad genom Alingsås på vägen till restaurang Pinchos. När alla var proppmätta gick vi tillbaka till vandrarhemmet och fortsatte hänget till sent på kvällen. Till och med jag höll mig vaken till tolv, inte illa för er som känner mig.

Vad fort en helg går! Det var redan dax att säga hej då, hoppas vi ses på nästa häng som blir 2025.

Jag, Elisabeth, Håkan och Janne vill tacka alla som kom på årets Nooanhäng!